Opinie o książce

Rozmowy Menedżerskie

Jacek Gębal; Dyrektor Ds. Współpracy z Aptekami; PEX PharmaSequence

Krzysztof Pytel w Rozmowach Menedżerskich przypomni Wam, że nie tylko warto się szkolić, co pewnie wiemy, ale warto wracać do niektórych szkoleń z wielu powodów. Np. z takich, że nasz mózg nigdy wszystkiego nie zapamięta, a dobre zarządzanie ludźmi powinno być podstawą każdej firmy, która chce cieszyć się nie tylko zyskami, ale i szacunkiem do swojej marki. Książkę polecam początkującym menedżerom, ale i tym bardzo doświadczonym. Znajdziemy w niej (m.in.) wiedzę o: zarządzaniu opartym o umiejętności i motywację pracownika, asertywnej i niekonfliktowej komunikacji, motywacji – docenianiu i motywowaniu, Reiss Motivation Profile. Po przeczytaniu mogę stanowczo stwierdzić, że jest to podręcznik menedżera “bez względu na wielkość i charakter zespołu, którym zarządzasz oraz branżę w jakiej działasz”. Dlatego serdecznie polecam i Krzysztofa i jego dzieło.

Maciej Włodarczyk Kierownik Działu Zakupów i Sprzedaży w Apteki z Uśmiechem

Przeczytałem kilka książek o zarządzaniu zespołem, ale ta książka jest pierwszą od jakiej powinno się zacząć! Bardzo dobrze napisana, zrozumiałym dla każdego językiem. Szybko się ją czyta, a treści w niej zawarte są uniwersalne i ponadczasowe. Warto mieć ją pod ręką, aby wracać do niej częściej, by przypominać sobie najważniejsze zasady prowadzenia rozmów. Dotyczy to rozmów, nie tylko z podwładnymi, przełożonymi, ale również podczas codziennych negocjacji z klientem, czy na co dzień w życiu prywatnym. Książka ta w mojej ocenie skierowana jest, nie tylko dla Prezesów, Managerów, Dyrektorów czy Kierowników, ale dla każdego, kto się chce rozwijać.

Aleksander Dymek Kierownik Regionu Apteki Własne w Grupa Aptek Prima

Tytuł książki jak również określenie przez autora docelowej grupy czytelników czyli menedżerów z większym lub mniejszym doświadczeniem sugerować może, że książka przeznaczona jest dla określonej grupy osób. Okładka książki informuje co prawda, że wiedza przyda się w każdej branży, ale wyraźnie wskazuje na osoby zarządzające zespołami różnej wielkości. Po przeczytaniu stwierdzam, że książka zawiera doskonałe wskazówki dla… WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW! Uważam, że każdy pracownik rozpoczynający pracę, któremu zależy na rozwoju swojej firmy powinien ją obowiązkowo przeczytać. Na dowód tego autor sam podaje w książce przykłady jak należy rozmawiać ze swoim szefem. Właściwa komunikacja, która stanowi siłę zespołów to nie tylko umiejętność, którą powinien posiadać manager. W pełni zgadzam się z Krzysztofem, dobra komunikacja pomaga zarabiać większe pieniądze, tworzyć skuteczniejszą i lepszą firmę. Publikacja napisana jest bardzo zrozumiałym językiem, brak w niej powtórzeń, które obserwowałem w poprzednich książkach Krzysztofa. Brawo! FUKO, SPINKA, Blanchard, SMART to pojęcia, które powinni poznać wszyscy pracownicy. Warto też, aby każdy pracownik poznał przedstawione w publikacji tzw.poziomy gotowości pracownika i wiedział jakiego stylu zarządzania oczekiwać w stosunku do swojej osoby. Mam w swojej bibliotece wiele książek, które uczyły mnie zarządzać zespołami ludzkimi, ale obserwując pracowników i osoby zarządzające stwierdzam, że szukając specjalistycznych rozwiązań często zapominamy o tym, co najważniejsze, czyli podstawach właściwej komunikacji werbalnej. Z pewnością często będę wracał do tej książki i rekomendował ją zarówno osobom zarządzającym zespołami, jak i również każdemu nowemu pracownikowi. Dla mnie pełna nazwa tej książki powinna brzmieć: “Rozmowy Menedżerskie… dla każdego”

Cezary Taraban; National Sales Manager w Paul Hartmann Polska Sp. z o.o.

Zacznę od pytania zadanego przez Krzysztofa, dlaczego ta książka powstała, po co na nowo odkrywać obszary, które nam osobom zarządzającym zespołami, są znane i zapewne powszechnie stosowane? Zanim rozpocząłem lekturę zastanawiałem się co jeszcze nowego w temacie zarządzania, komunikacji z zespołem można dodać, a tym bardziej w sytuacji, kiedy z tak dużym tematem mierzy się praktyk, autor wcześniejszych pozycji w zakresie zarządzania ceną, asortymentem czy metodami rekomendacji w aptece? Z książką spędziłem popołudnie zaraz po niedzielnym spacerze w lesie. Nie tylko ją przeczytałem, ale wielokrotnie wracałem do wybranych rozdziałów na nowo uświadamiając sobie jak ważne są poruszone w nich tematy i jak kluczowy mają wpływ na nasze zarządzanie. Przypomniałem sobie popełniane błędy, na nowo przeanalizowałem generujące je sytuacje. Kto z nas nie słyszał o FUKO, SMART czy o zarządzaniu sytuacyjnym? Krzyśkowi udało się w bardzo przystępny sposób połączyć znane nam już techniki i metody. Stwarza czytelną i jasną bazę do ponownej weryfikacji swoich kompetencji poprzez zaproponowane zadania rozwojowe i praktyczne przykłady, Krzysztof zmusza nas do ponownej refleksji. Książka uświadomiła mi, że znane mi metody mogą być z powodzeniem wykorzystywane w większości codziennych sytuacji zarówno w relacji z pracownikiem, przełożonym, a także z klientem lub współpracownikami. Mogą być stosowane zamiennie w zależności od sytuacji i efektu jaki chcemy osiągnąć. Tytuł książki nie jest moim zdaniem przypadkowy. Jeżeli w naszym zespole poznamy siebie nawzajem, dostosujemy nasz styl zarządzania odpowiedni do umiejętności i motywacji każdego z członków zespołu, nauczymy się ze sobą naturalnie komunikować z wykorzystaniem odpowiednich technik, zaczniemy jasno definiować swoje oczekiwania i określać cele, a także delegować zadania, gdy będziemy udzielać konstruktywnie informacji zwrotnej, to bardzo szybko zauważymy, że współpracując i naturalnie rozmawiając ze sobą realizujemy stawiane przed zespołem zadania. Jeżeli wspólnie szukamy rozwiązań, jesteśmy zaangażowani i otwarci na siebie to świadomie prowadzimy rozmowy menedżerskie.

Krzysztof, gratuluję kolejnej udanej pozycji. Szczerze polecam!

Książka jest bardzo dobra, nie próbujesz nic udowodnić lub robić inaczej, zrobiłeś espresso i dałeś narzędzia do przepracowania. Będę z nią pracował dla bycia lepszym 👍 Obowiązkowa lektura dla osób zarządzających aptekami. Gratuluje Krzysztofowi obydwóch publikacji!

Katarzyna Czajczyńska; Prezes Zarządu Pharmacy Solutions Sp. z o.o.

Polecam lekturę – każdy początkujący manager znajdzie w niej najistotniejsze pojęcia dotyczące organizacji swojej pracy. Ci już doświadczeni, z pewnością będą mogli dokonać pewnej refleksji nad dotychczasowym przebiegiem swojej kariery. Książka podsumowuje najistotniejsze pojęcia związane z zadaniami na stanowiskach kierowniczych w sposób przejrzysty, uporządkowany graficznie. Istotą jej jednak jest nie sama teoria, ale ukierunkowanie na człowieka – jego relację i formę komunikacji z otoczeniem. Kwestie nierzadko mało docenione przez wielu, a zdaje się – kluczowe dla budowania sukcesu zespołów wielu firm.